Digital product development > Analiza rynku
Przeprowadzenie wnikliwej analizy makrootoczenia stanowi podstawę do usystematyzowania działań strategicznych.
Na tym etapie chcemy jak najlepiej zrozumieć planowany projekt, zrozumieć cele jakie będzie realizować i czym będzie dla Twoich klientów. Poznanie specyfiki planowanej aplikacji: co ją wyróżnia, jaki proces ma usprawnić, pozwala na przygotowanie skutecznej i efektywnej aplikacji. Minimalizuje ona tym samym ryzyko biznesowe związane z inwestycją jaką jest każdy projekt internetowy.
Główne aspekty analizy
- Specyfika branży - Poznanie specyfiki branży: co ją wyróżnia, na jakich wartościach możemy budować strategię?
- Analiza narzędzi komunikacji – Które technologie akceptują i wykorzystują użytkownicy oraz klienci (obecni i potencjalni)?
- Analiza Makrootoczenia - Obecne trendy na rynku
- Diagnoza konkurencji - Jaki jest wizerunek konkurencji, co komunikuje, jak jest postrzegana, ich mocne i słabe strony
- Określenie grupy docelowej - Wspólne z klientem określenie grupy docelowej
Dlaczego mój projekt internetowy potrzebuje analizy przedwdrożeniowej?
Każdy biznes czy innego rodzaju przedsięwzięcie internetowe ma swój konkretny cel. Od najbardziej oczywistego zysku, przez pozyskiwanie danych osobowych, aż po pozyskiwanie funduszy dla akcji charytatywnej - każdy projekt ma pełnić konkretne funkcje.