Jak przy wyborze komputera, zawsze znajdzie się znajomy „informatyk”, który poleci nam laptopa konkretnej firmy, lub odpowiedni dla nas system operacyjny. Podobnie - jeśli nasz przyjaciel jest zadowolony i z entuzjazmem opowiada o zakupionym przez siebie laptopie, automatycznie i spontanicznie przejmujemy od niego odczucia co do tej właśnie marki. Mechanizm ten w naturalny sposób generuje pewną sprzedaż.
Charakterystyka Inbound Marketingu:
- Skupia się na działaniach w Internecie umożliwiających klientom odnalezienia interesującego ich przekazu/informacji
- Umożliwia potencjalnemu konsumentowi podążanie za zagadnieniami, których poszukuje w sieci co prowadzi go wprost do nadawcy komunikatu
- Strefa jego rezydencji to portale społecznościowe, które są naturalną sferą wymiany informacji między użytkownikami, którzy spontanicznie polecają, zachwalają, doradzają
- W odróżnieniu od outdoor marketingu – klient nie jest atakowany ofensywną reklamą – przekaz reklamowy jest dystrybuowany przez „znajomego”
- Umożliwia szybkie odnalezienie istotnych informacji - przedstawionych w atrakcyjnej i przystępnej formie
- Pozwala na prezentację bieżących przedsięwzięć Twojej firmy poprzez regularne dostarczanie aktualności i nowości np. produktowych
- Udostępnia rzetelne newsy i posty redagowane przez specjalistę w branży
- Pozwala na kontrolę działań marketingowych - samodzielnie kontrolujesz generowane treści
- Zwiększa liczbę wejść na Twoją stronę – za pośrednictwem atrakcyjnych konkursów dla użytkowników
Charakterystyka Inbound Marketingu
Reklama za pośrednictwem portali społecznościowych umożliwia potencjalnemu konsumentowi podążanie za zagadnieniami, których poszukuje w sieci co prowadzi go wprost do nadawcy komunikatu. Portale te są naturalną sferą wymiany informacji między użytkownikami, którzy spontanicznie polecają, zachwalają, doradzają.
-
Marketing Wirusowy
Marketing wirusowy przynosi efekty, jeśli napędza go plotka.Rozprzestrzenia się wtedy błyskawicznie, a dynamiczna promocja w krótkim czasie daje zamierzone rezultaty: niebanalny sposób reklamy sprawia, że o marce „mówi się”.
dowiedz się więcej -
Marketing szeptany - WOMM
Marketing szeptany opiera się na działaniach WOMM (word of mouth marketing) – klienci sami przekazują sobie informacje o danym produkcie. Tak jak w marketingu wirusowym, silnikiem marketingu szeptanego również jest rekomendacja.
dowiedz się więcej