Marketing Internetowy > Inbound Marketing
Wykorzystaj potencjał reklamy na portalach społecznościowych - jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w budowaniu świadomości marki i promocji produktów
Inbound marketingu to przede wszystkim chęć dzielenia się przez użytkowników wartościowymi treściami znajdującymi się w internecie. Bazuje na założeniu, że ufamy produktom poleconym przez znajomych.
Jak przy wyborze komputera, zawsze znajdzie się znajomy „informatyk”, który poleci nam laptopa konkretnej firmy, lub odpowiedni dla nas system operacyjny. Podobnie - jeśli nasz przyjaciel jest zadowolony i z entuzjazmem opowiada o zakupionym przez siebie laptopie, automatycznie i spontanicznie przejmujemy od niego odczucia co do tej właśnie marki. Mechanizm ten w naturalny sposób generuje pewną sprzedaż.
Charakterystyka Inbound Marketingu:
- Skupia się na działaniach w Internecie umożliwiających klientom odnalezienia interesującego ich przekazu/informacji
- Umożliwia potencjalnemu konsumentowi podążanie za zagadnieniami, których poszukuje w sieci co prowadzi go wprost do nadawcy komunikatu
- Strefa jego rezydencji to portale społecznościowe, które są naturalną sferą wymiany informacji między użytkownikami, którzy spontanicznie polecają, zachwalają, doradzają
- W odróżnieniu od outdoor marketingu – klient nie jest atakowany ofensywną reklamą – przekaz reklamowy jest dystrybuowany przez „znajomego”
- Umożliwia szybkie odnalezienie istotnych informacji - przedstawionych w atrakcyjnej i przystępnej formie
- Pozwala na prezentację bieżących przedsięwzięć Twojej firmy poprzez regularne dostarczanie aktualności i nowości np. produktowych
- Udostępnia rzetelne newsy i posty redagowane przez specjalistę w branży
- Pozwala na kontrolę działań marketingowych - samodzielnie kontrolujesz generowane treści
- Zwiększa liczbę wejść na Twoją stronę – za pośrednictwem atrakcyjnych konkursów dla użytkowników
Charakterystyka Inbound Marketingu
Reklama za pośrednictwem portali społecznościowych umożliwia potencjalnemu konsumentowi podążanie za zagadnieniami, których poszukuje w sieci co prowadzi go wprost do nadawcy komunikatu. Portale te są naturalną sferą wymiany informacji między użytkownikami, którzy spontanicznie polecają, zachwalają, doradzają.
-
Marketing Wirusowy
Marketing wirusowy przynosi efekty, jeśli napędza go plotka.Rozprzestrzenia się wtedy błyskawicznie, a dynamiczna promocja w krótkim czasie daje zamierzone rezultaty: niebanalny sposób reklamy sprawia, że o marce „mówi się”.
dowiedz się więcej -
Marketing szeptany - WOMM
Marketing szeptany opiera się na działaniach WOMM (word of mouth marketing) – klienci sami przekazują sobie informacje o danym produkcie. Tak jak w marketingu wirusowym, silnikiem marketingu szeptanego również jest rekomendacja.
dowiedz się więcej