Reklama banerowa wykorzystuje elementy graficzne takie jak: obrazki, animacje, video, zdjęcia
Struktura reklamy banerowej jest uzależniona od tego czy ma być to samodzielny element promujący twoją firmę i umieszczony na stronie internetowej o tematyce zbliżonej do twojej działalności, czy ma pełnić funkcję linka odsyłającego bezpośrednio do strony domowej twojej firmy. Elementem często pomijanym, a jednym z najbardziej kluczowych podczas tworzenia kampanii banerowej jest określenie portalu, a nawet konkretnego działu lub miejsca na portalu, w którym dana reklama ma funkcjonować – grupa docelowa musi posiadać cechy, które maksymalizują szansę na skorzystanie z prezentowanej oferty.
Baner to narzędzie, którego skuteczność jest w pełni zależna od kreacji. Ustalając cel kreacji (np. promocję marki) tworzony jest plan, a następnie dobierana jest kolorystyka szybkość, a nawet kierunek ruchu animacji oraz wiele elementów niezbędne do stworzenia maksymalnie efektywnej kampanii.