Dlaczego powinieneś mieć plan ?
Ponieważ Twoim celem jest zakorzenienie w umysłach klientów Twojej firmy jej produktów oraz przekazów reklamowych. Strategia internetowa zwiększa rozpoznawalność firmy i umożliwi Ci efektywne wykorzystanie jej potencjału, a także zdecydowanie wzmocni Twój przekaz reklamowy.
Całość procesu planowania i wdrażania strategii internetowej przedstawia poniższy schemat.
-
Analiza i Reaserch
Analiza i research to prześwietlenie cyberprzestrzeni, monitoring mediów oraz informacji otrzymanych od klienta.
specyfika działalności firmy
- obecny CI
- dotychczasowe działania komunikacyjne
- analiza internetowych narzędzi strategicznych
- diagnoza konkurencji -
Koncepcja i design
Planowanie koncepcyjne jest punktem wyjściowym do wdrożenia całościowej strategii internetowej. Jest to najważniejszy etap całego procesu, w którym określany jest kształt i zakres kampanii.
Efektem pracy koncepcyjnej jest stworzenie usystematyzowanego planu działań promocyjnych, których najważniejsze elementy to:
- Ton i rdzeń strategii
- Zakres i ramy czasowe działań
- Stworzenie map zachowań i potrzeb przyszłego użytkownika wraz z niebędnymi procedurami i elementami marketingowymi -
Realizacja
Realizacja polega na stworzeniu i skompletowaniu „zaplecza” dalszych działań strategicznych. Materiał merytoryczno-graficzny, będący trzonem strategii, uwzględnia narzędzia:
- projekt graficzny i funkcjonalny aplikacji internetowej
- projekt lub relifting logo i logotypu
- copywriting bazujący na wartościach firmy (hasła przewodnie strategii internetowej)
- przygotowanie palety opcjonalnej kolorystyki
- wykonanie niezbędnych fotografii -
Rozpoczęcie kampanii
Jest to etap wdrożenia kolejnych działań strategicznych i przeprowadzenia operacji zaprojektowanych we wcześniejszych fazach: Brief, Analiza, Koncepcja i Realizacja:
Proponowane formy marketingu internetowego:
Inbound Marketing - Działania w ramach inbound marketingu to najprościej mówiąc reklama za pośrednictwem portali społecznościowych - jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w budowaniu Twojej marki.
Kampania Internetowa - reklamy banerowe i artykuły sponsorowane są doskonałym wsparciem dla strategii marketingowych w internecie, znacznie podnoszącym ich skuteczność, dzięki skutecznej promocji marki.
SEO/SEM - Pozycjonowanie stron (Web Positioning, Search Engine Optimization – SEO) w wyszukiwarkach internetowych ma na celu umieszczenie strony internetowej w czołówce wyników wyszukiwania dla danej frazy- słowa kluczowego.
-
Rozwój i dalsze badania
Jest to faza ewaluacyjno-strategiczna, gdyż uwzględnia prowadzenie dalszych badań. Etap rozwoju to:
- analiza poprawy wizerunku – postrzegania marki
- weryfikacja efektów komunikacyjno-wizerunkowo-promocyjnych
- analiza reakcji konkurencji na podjęte przez firmę działania
- plan rozwoju działań marketingowych